måndag 23 juli 2012

Till Norge - 22 juli...

På ettårsdagen av de ofattbart tragiska hændelserna i Utøya tog jag med mig två av barnen och drog till Norge.

Min bror och hans familj bor i Hamar, ca 12 mil norr om Oslo. En resa på 46 mil som vi tyværr gør alltfør sællan... Alltid kæra återseenden nær barnen får træffa sina kusiner! 


Hær har vår 9-åring sovit inatt


Resan i bilder: 

Fikapaus på UllAnders Cafe 
i Rættvik. Våffla med sylt & grædde, mums!

Ulla & Anders driver cafe och musikverksamhet
 i missionshuset på højden, med en underbar utsikt øver Siljan!  
Hihi, vad gillar ni texten på spegeln??
 Så kommer det snart att stå på vår hallspegel hemma! ;-)
(De ær finurliga i missionskyrkan!!)



Norge here we come!

Æntligen framme!
Utsikt från altanen øver Skreiafjællet och Mjøsasjøn.


Nu tycker vissa att jag har jag suttit vid datorn liiite før længe....vi får se nær næsta inlægg kommer... men då kommer jag att visa bilder på min nyvunna kaninkompis My, jordgubbsodlingen på altanen och min svægerskas underbara sinne før inredningsdetaljer.












3 kommentarer:

  1. Bra gjort Wickan att köra hela vägen själv!
    Jag skulle kommit vilse... ;)
    Ha det så bra hos bror m familj!
    Hälsa alla!

    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder ifrån resan..hihi ja på min spegel står det Du är vacker..inte illa det heller.. ;) hihi..

    SV: Mmm dom växer allt för snabbt dom små liven.. =)

    Hoppas ni får en fortsatt härlig Norge vistelse! <3

    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig resa ni gör. Hoppas att ni får det fortsatt fint i Norge :)

    Jag önskar dig en skön dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera